Roosa nauha on muutakin kuin symboli – Tehdään yhdessä hyvää!

Vuoden 2024 Roosa nauha -keräyksen tutkimusteemana on keuhkosyöpä. Kun ostat Roosa nauhan Pirkanmaan Syöpäyhdistykseltä, tuet paikallista työtä syöpään sairastuneen ja hänen läheisensä hyväksi.

Roosa nauha -keräyksellä tuetaan suomalaista syöpätutkimusta. Samalla ostamalla nauhan alueellisesta syöpäyhdistyksestä tai potilasyhdistyksestä, olet mukana mahdollistamassa paikallisia palveluja syöpään sairastuneille ja heidän läheisilleen. Eli ostamalla Roosa nauhan Pirsystä tuet pirkanmaalaisia syöpään sairastuneita ja heidän läheisiään.

Keuhkosyöpä on kolmanneksi yleisin syöpä Suomessa

Roosa nauha keräys nostaa vuosittain esille eri syöpien tutkimusteemoja. Tänä vuonna teemana on keuhosyövät.

Keuhkosyöpä on kolmanneksi yleisin syöpä Suomessa sekä miehillä että naisilla; vuosittain lähes 3 000 suomalaista sairastuu juuri keuhkosyöpään. Keuhkosyöpä aiheuttaa eniten syöpäkuolemia. Keuhkosyöpä on varhaisvaiheessa oireeton. Pitkittynyt yskä, kuume ja muut vastaavat yleisoireet ovat hyvä syy hakautua lääkäriin tutkimuksiin. Paikallinen keuhkosyöpä on mahdollista hoitaa parantavasti. Korkeatasoisen tutkimuksen kautta hoidot kehittyvät jatkuvasti.

• Roosa nauha -keräys on alkanut 19.9.
  • Tämän vuoden Roosa nauhan on suunnitellut Vesterinen yhtyeineen.
  • Vuoden 2024 Roosa nauha. ”Se kukoistaa rinnassamme, elämää hehkuen. Yhdessä muiden kanssa se voi kasvaa vieläkin vahvemmaksi. Kanna Roosa nauhaa muistutuksena siitä, että niin kauan kuin on toivoa, on elämää.”
  • Nauhan tai rannekkeen voit ostaa Pirkanmaan Syöpäyhdistyksestä. Toimistomme on avoinna ma, ti ja to klo 9-16, ke klo 9-18, pe klo 9-14 osoitteessa Hämeenkatu 5 A, Tampere

Pirkanmaan Syöpäyhdistys ja Syöpäsäätiö kuuluvat samaan Syöpäjärjestöt-perheeseen.